Najčešći razlozi zbog kojih nećete proći tehnički pregled

Razlozi pada na tehničkom pregledu

Zbog čega se pada na tehničkom pregledu

Nećete proći tehnički zbog.....

Tehnički pregled može postati prava noćna mora zbog neispravnih sijalica, što može dovesti do nemogućnosti prolaska pregleda. Neispravne sijalice su čest problem, ali uz pravilnu pripremu, možete izbeći nepotrebne komplikacije.

Pregled i zamena sijalica

Pregorela sijalica može predstavljati manji ili veći izazov, u zavisnosti od modela automobila. Kod nekih vozila, zamena sijalice u faru je jednostavna i možete je obaviti odmah nakon tehničkog pregleda. Međutim, kod drugih modela, ova operacija zahteva skidanje branika ili točka, što može biti složenije i zahtevati odlazak u servis.

Provera svetala pre tehničkog pregleda

Pre nego što se zaputite na tehnički pregled, obavezno proverite sva svetla na vozilu. To uključuje kratka i duga svetla, dnevna svetla (ako ih vaš automobil ima), prednja i zadnja svetla za maglu, stop svetla, migavce (levi, desni, sva četiri), poziciona svetla, kao i svetla koja osvetljavaju registarske tablice.

Često se zanemaruju prednja poziciona svetla ili zadnje svetlo za maglu, a vozači često ne primete da im ne radi centralno stop-svetlo na gepek vratima automobila ili svetlo zadnje registarske tablice. Redovna provera ovih svetala može vam uštedeti mnogo vremena i novca.

Usmerenost i boja svetla

Jedan od čestih problema na tehničkom pregledu je nepravilna boja svetla žmigavaca, koja moraju davati svetlo žute boje. Takođe, usmerenost farova je od velike važnosti. Ako farovi nisu pravilno usmereni, mogu zaslepiti druge vozače ili ne osvetljavati dovoljno put ispred vas.

U našem objektu na Detelinari, tokom tehničkog pregleda, možete zatražiti besplatno štelovanje visine farova. Ova usluga će vam osigurati da su vaša svetla pravilno podešena i da ispunjavaju sve potrebne standarde.

Lista svetlosno-signalnih uređaja na vozilu:

  1. Kratko svetlo
  2. Dugo svetlo
  3. Prednja poziciona svetla
  4. Prednje svetlo za maglu (ako postoji)
  5. Zadnje svetlo za maglu
  6. Pokazivači pravca (žmigavci)
  7. Zadnja poziciona svetla
  8. Stop svetla
  9. Rikverc svetlo
  10. Svetlo zadnje registarske tablice
  11. Katadiopteri

Redovnim održavanjem i proverom svih ovih svetala, možete osigurati da vaše vozilo prođe tehnički pregled bez problema. Neispravne sijalice ne samo da mogu uzrokovati pad na tehničkom pregledu, već i ugroziti vašu i sigurnost drugih učesnika u saobraćaju. Stoga, preuzmite inicijativu i redovno proveravajte svetla na svom vozilu.

Prolazak tehničkog pregleda može biti izazovan zbog neispravnosti ogledala i stakala na vozilu. Ove komponente su ključne za sigurnost i pravilno funkcionisanje automobila, stoga je važno obratiti pažnju na njihovu ispravnost pre pregleda.

Problemi sa prozorima na vratima

Jedan od čestih problema je neispravnost prozora na vratima. Razlozi za to mogu biti različiti: polomljen prekidač elektronskog podizača stakla, pukla sajla na podizaču, zaglavljeno staklo, i slično. Prilikom tehničkog pregleda, kontrolor mora biti u mogućnosti da spusti i podigne staklo. Ukoliko staklo ne funkcioniše pravilno ili radi otežano, vozilo se klasifikuje kao neispravno.

Zanemarivanje spoljnih ogledala

Spoljna ogledala su često zanemarena, iako su veoma važna za sigurnost u vožnji. Ogledala moraju biti cela i čitava – svaka napuknuća ili naprslina se smatraju neispravnošću, bez obzira na to da li je u pitanju levo ili desno ogledalo. Takođe, spoljni retrovizor mora imati funkciju pomeranja i štelovanja, kako bi vozač mogao pravilno podešavati ugao ogledala.

Oštećenje vetrobrana

Oštećenje vetrobrana je još jedan čest razlog za pad na tehničkom pregledu. Na početku primene novih propisa, gotovo da nije bilo tolerancije za oštećenja, ali su zvaničnici MUP-a i drugih institucija kasnije objasnili da manja oštećenja nisu dovoljan razlog za pad na tehničkom pregledu. Na primer, zvezdasta naprslina prečnika do 1 cm ili linijska dužine do 10 cm su prihvatljive ukoliko ne ometaju vozača. Ipak, ova problematika nije precizno definisana, pa se procena ostavlja kontroloru na tehničkom pregledu.

Saveti za prolazak tehničkog pregleda

Da biste osigurali prolazak tehničkog pregleda, preporučujemo sledeće:

  1. Redovno proveravajte prozore: Uverite se da svi prozori na vozilu pravilno funkcionišu. Ako primetite probleme sa podizanjem ili spuštanjem stakala, rešite ih pre tehničkog pregleda.
  2. Pregledajte ogledala: Proverite da li su sva spoljna ogledala cela i čitava. Ako postoji bilo kakva napuknuća, zamenite ih ili popravite. Takođe, proverite da li funkcija pomeranja i štelovanja radi ispravno.
  3. Proverite vetrobran: Obratite pažnju na oštećenja na vetrobranu. Manja oštećenja su prihvatljiva, ali ako ometaju vozača, potrebno ih je popraviti ili zameniti vetrobran.
  4. Unapred se pripremite: Priprema vozila za tehnički pregled može vam uštedeti mnogo vremena i novca. Redovnim pregledom i održavanjem vozila, osiguraćete da svi vitalni delovi budu ispravni.

Prolazak tehničkog pregleda je ključan za sigurnost u saobraćaju i pravilno funkcionisanje vašeg vozila. Neispravna ogledala i stakla mogu predstavljati ozbiljan problem, ali uz redovno održavanje i pažnju na detalje, možete osigurati da vaše vozilo bude u najboljem stanju za pregled.

Morate imati obaveznu opremu u vozilu i to:

  • Prva pomoć
  • Rezervni točak
  • Uže (sajla) ili poluga za vuču vozila
  • Sigurnosni trougao
  • Svetloodbojni prsluk
  • Aparat za gašenje požara

Detaljno o obaveznoj opremi u vozilu pročitajte u članku: Obavezna oprema u vozilu.

Kvalitetne i ispravne kočnice su ključne za sigurnost vašeg vozila i svih učesnika u saobraćaju. Mnogi vozači ne pridaju dovoljno pažnje kočionom sistemu, što može dovesti do ozbiljnih problema na tehničkom pregledu i u vožnji.

Kočioni sistem nije samo pakne

Često se pogrešno veruje da su pakne sinonim za kočnice, ali kočioni sistem vozila je mnogo kompleksniji. Kada neko kaže da su vam kočnice neispravne, često čujete odgovor "menjao sam pakne pre dva meseca, godinu dana..." Međutim, pakne su samo jedan deo kočionog sistema koji uključuje prednje i zadnje kočnice, ručnu kočnicu i kočionu tečnost.

Kočioni sistem vašeg vozila igra ključnu ulogu u sigurnosti na putu, i stoga ne sme biti kompromisa kada su kočnice u pitanju. Postoje uređaji koji mere silu pritiska kočnice, a stara praksa "stisni je muški" više nije prihvatljiva. Za ispravno funkcionisanje kočnica, potrebna je pomoć profesionalnog automehaničara koji razume da kočnice nisu samo pakne.

Razlike u kočenju

Jedan od najčešćih problema sa kočnicama je neujednačeno kočenje točkova na istoj osovini. Ovaj problem često zbunjuje vozače, koji okrivljuju servis za neispravnost. Međutim, majstori u servisu često nemaju uređaje za merenje sila kočenja, pa ne mogu vizuelno uočiti problem.

Neujednačeno kočenje može biti izuzetno opasno, jer vozilo može povući na jednu stranu pri naglom kočenju, što može izazvati nesreću. Zato je važno redovno kontrolisati kočnice i ne kriviti servisere za probleme koje ne mogu predvideti bez odgovarajuće opreme.

Značaj kočione tečnosti

Još jedan važan aspekt kočionog sistema je kočiona tečnost. Starost kočione tečnosti može značajno uticati na performanse kočnica. Na tehničkom pregledu, mjeri se nivo vlage u kočionoj tečnosti. Visok procenat vode u tečnosti smanjuje njen kvalitet i može uzrokovati neispravno kočenje.

Pri servisu kočnica, često se doliva novo ulje umesto zamene starog, što nije dovoljno za održavanje ispravnog sistema. Redovna zamena kočione tečnosti je neophodna kako bi kočnice radile efikasno.

Saveti za održavanje kočionog sistema

Da biste osigurali da vaše kočnice budu ispravne i spremne za tehnički pregled, pratite ove savete:

  1. Redovno proveravajte kočnice: Uverite se da svi delovi kočionog sistema funkcionišu ispravno. Ako primetite bilo kakve promene u performansama, odmah posetite automehaničara.
  2. Zamenite staru kočionu tečnost: Redovna zamena kočione tečnosti je ključna za održavanje kvaliteta kočenja. Nemojte se oslanjati samo na dolivanje ulja.
  3. Obratite pažnju na neujednačeno kočenje: Ako primetite da vozilo vuče na jednu stranu pri kočenju, odmah potražite profesionalnu pomoć. Neujednačeno kočenje može biti znak ozbiljnog problema.
  4. Redovno servisirajte kočioni sistem: Posetite ovlašćeni servis i obavite kompletan pregled kočionog sistema. Profesionalci imaju potrebnu opremu za detaljnu dijagnostiku i popravku.

Ispravne kočnice su osnova za sigurnu vožnju. Redovno održavanje i pažnja na detalje mogu vam pomoći da izbegnete probleme na tehničkom pregledu i, što je još važnije, osiguraju vašu sigurnost i sigurnost drugih učesnika u saobraćaju.

Prolazak tehničkog pregleda može biti otežan zbog neispravnih guma, koje su ključne za sigurnost i stabilnost vozila. Mnogi vozači ne pridaju dovoljno pažnje stanju pneumatika, što može dovesti do ozbiljnih problema tokom pregleda.

Istrošenost unutrašnjeg dela gume

Jedan od čestih problema kod pneumatika je istrošenost na unutrašnjem delu gume. Ovaj deo je često nevidljiv vozaču, ali na tehničkom pregledu se proverava dubina šare po celom obimu točka. Istrošene gume smanjuju prijanjanje na put, što može povećati rizik od nesreće, naročito u lošim vremenskim uslovima.

Rezervni točak

Drugi čest problem je korišćenje rezervnog točka na tehničkom pregledu. Dešava se da vlasnik vozila promeni probušenu gumu i na tehnički pregled dođe s namontiranom rezervnom gumom. Rezervne gume su često različitih dimenzija od ostalih guma na vozilu, što može dovesti do proglašavanja vozila kao neispravnog. Rezervna guma je namenjena za privremenu upotrebu i nije dizajnirana za dugotrajnu vožnju.

Saveti za prolazak tehničkog pregleda

Da biste osigurali da vaše gume budu ispravne i spremne za tehnički pregled, pratite ove savete:

  1. Redovno proveravajte gume: Proveravajte dubinu šare po celom obimu točka, a ne samo na vidljivim delovima. Istrošene gume smanjuju sigurnost vožnje i povećavaju rizik od nesreća.
  2. Zamenite istrošene gume: Ako primetite istrošenost na unutrašnjem delu gume, odmah je zamenite. Ne čekajte da problem postane ozbiljniji.
  3. Koristite pravilne gume: Uverite se da su sve gume na vozilu iste dimenzije i tipa. Rezervna guma treba biti korišćena samo privremeno i što pre zamenjena odgovarajućom gumom.
  4. Pripremite se za tehnički pregled: Pre nego što krenete na tehnički pregled, proverite stanje svih guma, uključujući i rezervnu. Osigurajte da su gume pravilno napumpane i da nemaju oštećenja.

Ispravne gume su ključne za sigurnu vožnju. Redovno održavanje i pažnja na detalje mogu vam pomoći da izbegnete probleme na tehničkom pregledu i osiguraju vašu sigurnost i sigurnost drugih učesnika u saobraćaju.

Postavite pitanje

Facebook
Pinterest
Twitter
LinkedIn
NOVI BEOGRAD ZEMUN